Spannende nieuwe serie

Waar gaat het boek over:
Voormalig politieagente Mickey Gibson doet onderzoek naar een wapenhandelaar. Maar haar opdrachtgeefster vertelt niet de hele waarheid. Ex-politieagent Mickey Gibson is pas sinds kort aan de slag bij ProEye. Haar werk bestaat uit het online traceren van de bezittingen van schatrijke oplichters die hun schuldeisers in de kou laten staan. Op een dag wordt ze gebeld door een zekere Arlene Robinson die zegt ook voor ProEye te werken. Ze krijgt opdracht naar de woning van de beruchte en gevluchte wapenhandelaar Rutger Novak te gaan om de inboedel te inventariseren.
Maar in plaats van pracht en praal vindt Mickey in een geheime kamer het in verregaande staat van ontbinding verkerende lichaam van een man. Het slachtoffer is niet Rutger Novak, wiens huis het ook helemaal niet blijkt te zijn, maar een zeer op zijn privacy gestelde miljonair. En wat nog veel verontrustender is: niemand bij ProEye heeft ooit van Mickeys opdrachtgever Arlene Robinson gehoord.

Mijn mening:
Knap hoe David elke keer weer nieuwe personages weet te bedenken die dan ook nog origineel en perfect uitgewerkt zijn.
Deze nieuwe serie gaat over Mickey en Arlene, althans ik neem aan dat ze beiden in het vervolg voor zullen komen.
Interessant verhaal, maar soms had ik wat moeite met de vele technische en economische dingen / gegevens.
Maar de verhaallijn, spanning en personages waren weer om te smullen.
Ik ben benieuwd wat Mickey in een volgend verhaal gaat beleven.

Meer recensies van Christien Heinen