Mysterieuze vakantie

Waar gaat het boek over:
Hannah is met haar stiefkinderen Vera en Max op een prachtig resort aan het Meer van Ohrid. Het is hun eerste vakantie sinds het overlijden van hun vader en Hannahs grote liefde. Hier kunnen ze weer ontspannen en op het resort zijn veel Nederlandse leeftijdsgenoten bij wie Vera en Max aansluiting vinden. Maar de sfeer op het resort slaat om wanneer een van de leiders van het animatieteam op tragische wijze om het leven komt. Als Hannah hoort dat hij niet de eerste jongere is die daar is verdronken, ontstaan er twijfels over het ongeluk. En wat hebben de beruchte plaatselijke strandfeesten hiermee te maken?

Mijn mening:
Al in het eerste hoofdstuk wordt je op scherp gezet doordat er iets vaags gebeurt. Later in het boek komen daar verdachte kaarten bij. Wat is hier aan de hand? En wie is Stan? Al deze vraagtekens zorgen ervoor dat verder wilt lezen om dit allemaal uit te pluizen.
Maar het verhaal gaat niet alleen over Hannah, bijna de helft van het verhaal gaat ook over Malou. Ik vind de tekst op de achterflap dus ook niet helemaal aansluiten.
Het is weer een spannend verhaal, dat toch weer anders dan voorgaande verhalen is. Twee verhaallijnen die samenkomen, niet echt iemand die direct gevaar loopt. En nog een achterliggend verhaal waar we hopelijk later dit jaar achterkomen. Want het ‘probleem’ Stan is nog niet opgelost. Wellicht gebeurt dat in ‘De Vallei’ dat in juli uitkomt.

Meer recensies van Christien Heinen