Schitterend feelgood verhaal

Christien Heinen 17 september 2023
Waar gaat het boek over:
Sofia maakt lange dagen in haar winkel en proeverij om er een onvergetelijke decembermaand van te maken. Maar niet alles is zo vredig als het lijkt. Niet alleen denkt Sofia’s vriendje dat er meer speelt tussen haar en haar nieuwe assistent; een nieuwe buurtbewoonster op Montmartre brengt ook de nodige verwarring met zich mee. Sofia begint te twijfelen of haar relatie nog toekomst heeft, maar kan ze wel zonder de man die voor haar onlosmakelijk met Parijs verbonden is?
Chloe voelt zich ondertussen helemaal thuis in Paris en is dolgelukkig met Guillaume. Maar dan staat Lizzy opeens voor de deur met de vraag of ze tijdelijk bij hen mag intrekken. Chloe zegt ja, niet beseffend dat dit voor zowel haar, als voor Lizzy zelf, meer teweegbrengt dan ze hadden kunnen denken…

Mijn mening:
Waar ik na deel 1 al zei dat Mirjam een nieuwe favoriete schrijfster van me is, zeg ik dat na dit tweede deel nog steeds. Mirjam weet op een perfecte manier de sfeer van Parijs neer te zetten. Ook zet ze de drie personages helder neer, na het vorige boek kennen we ze natuurlijk al voor een groot deel, dat maakt dat je nu ‘gewoon’ verder leest hoe het in hun leven vergaat. Dit gebeurt op een hele realistische manier, hun problemen zijn levensecht en je kan je zeker inleven. Soms zou je de een (Lizzy)wel even een schop onder haar kont willen geven of tegen de ander (Chloe) willen zeggen dat ze wat meer zelfvertrouwen mag hebben en de ander (Sofia) kan ook wel wat goede raad wat betreft mannen krijgen.
Een aanrader als je van feelgood houdt wat niet alleen maar feest en ballonnen is, maar echte problemen en dilemma’s die we allemaal kennen. En dat is natuurlijk helemaal genieten als dat in kerstsfeer is.
Ik heb er weer van genoten en kijk al uit naar deel 3. Hoe zal het de dames dan verder vergaan.
Mirjam, ik ben nog meer fan van je schrijfkunsten!

Meer recensies van Christien Heinen