Noodlot - Marlen Visser.

In het rustige plaatsje Vierschoten is de Postcodeklapper gevallen. Vierschoten kent maar één postcode maar niet iedereen in die straat doet mee met de postcodeloterij. Journaliste Evy ziet haar kans schoon om hier een artikel te schrijven. Vierschoten voor het lot en Vierschoten na het lot. Ze wil in gesprek met winnaars en met verliezers om een zo objectief mogelijk artikel te schrijven.

Evy haar oom woont in Vierschoten. Haar oom, die overigens één van de verliezers is, heeft ze al een lange tijd niet gezien. Dit is de perfecte combinatie om haar oom een bezoekje te brengen en te werken aan haar artikel.

Evy gaat met winnaars en met verliezers in gesprek. Gaandeweg deze gesprekken blijkt dat er meer speelt in Vierschoten en dat dat alles te maken heeft met een traumatische gebeurtenis, dat enkele jaren geleden plaatsgevonden heeft. Evy wil dit verder gaan uitzoeken. De inwoners zijn dan ook niet blij met haar komst en er wordt hier dan ook niets over losgelaten. Evy weet dan ook zeker dat, als de bewoners iets in de doofpot hebben willen stoppen, ze daar goed in geslaagd zijn.

Tijdens deze gesprekken leer je de bewoners beter kennen, en komt de ware aard van een ieder naar boven.
Wat is er toch in het verleden gebeurd, waarom zwijgen de inwoners als het graf?

Mijn mening:
Wauw, wat heeft Marlen met Noodlot een spannend boek neergezet. Marlen wist de spanning goed op te bouwen en heeft de personages goed uitgewerkt.
Marlen heeft een hele vlotte schrijfstijl waardoor ik bleef lezen. Marlen wist mij te verwarren maar ook zeker te verrassen. Ik wil er zoveel meer over schrijven maar moet zo opletten dat ik geen spoiler geef, dus kan ik Noodlot alleen maar aanbevelen!
Echt een onvoorspelbare thriller voor spannende lees uurtjes.
Bedankt Marlen!

Reacties op: Verrassend en onvoorspelbaar!

Noodlot - Marlen Visser