Elke dag een verhaaltje werd Bingewatchen met een boek!

Diane Kooistra 14 maart 2020
Elke dag een verhaaltje werd bingewatchen met een boek.
22 Groene kevers is een verhalenbundel dat begint met een spannend verhaal over een politieonderzoek met het dier kever in de hoofdrol. Ik zat er gelijk in; kom maar op met de rest. En die volgde al snel.
Een boek schrijven is een kunst maar een kort verhaal schrijven helemaal; je moet in een paar pagina’s de personages uitwerken, het thema laten zien en dan ook alles goed afwerken op het einde. Dat is de meesten wel goed gelukt.
Wat mij verbaasde was de diversiteit in de verhalen. Waar de ene auteur de kever in een thriller laat verschijnen, schrijft de ander een heel ontroerend verhaal over een jongen die in een moeilijke periode steun heeft aan 21 kevertjes. En dan elke keer toch weer anders dan de anderen. De ene keer waan je je in het oude Egypte en een andere keer gewoon in ons eigen land.
De verschillende thema’s en onderwerpen wisselen elkaar af en maakt dat je bij elk verhaal het gevoel hebt dat je een nieuw boek aan het lezen bent.
Heel veel schrijvers waren mij onbekend en hebben mij verrast, ik ben benieuwd of ze van hun verhalen uiteindelijk een boek zullen maken. Want dat zit er bij sommige verhalen echt wel in.
22 Kevers is een leuke afwisselende verhalenbundel die je laat genieten van 22 korte verhalen rondom de auto, het beestje of iets anders met groen en kever….

Meer recensies van Diane Kooistra