Koninklijke magie

dirksboekenkast 26 januari 2021
Ik mag Overtekers  deel 3 : Koninklijke magie vandaag recenseren in de Blogtour van Hamley Books.  Ik heb dit boek gelezen op een moment dat het wat minder met mij ging . Dit boek gaf me weer zin om verder te lezen. Bedankt aan Petra en de uitgeverij voor dit boek.

Koninklijke magie is voor een kennismaking met het genre Fantasy.

Petra Dooms is een Vlaamse schrijfster en Koninklijke magie is het derde deel van de reeks Overstekers. Je kan dit deel als standalone lezen maar het is beter dat je de voorgaande delen eerst leest.

Mirabel is een prinses op Aeterna, maar ze verbleef lange tijd in de mensenwereld. Daar maakt ze gebruik van haar bemiddelingstalent. Men kan van en naar Aeterna oversteken naar andere werelden door diverse portalen. De portalen worden bewaakt door wachters. Wanneer er een portaal wordt vernietigd, voelt ze zich geroepen om naar Aeterna terug te keren. Die tocht verloopt niet zonder slag of stoot. Wanneer ze in het koninkrijk toekomt ziet en voelt ze dat er veel fout zit. Haar nonkel zit op de troon terwijl de koningin niet meer uit haar kamer komt.

Om alles te herstellen moet zij beroep doen op haar talent en op de steun van velen, ook voormalige vijanden . De ontknoping van dit boek is tevens de ontknoping van de hele serie.

Petra Dooms beschrijft de verschillende werelden zo mooi dat je er in zou willen leven. De personages kan jij bijna aanraken. Dit deel vraagt om een verfilming.

Ik zit direct in het verhaal. Je leeft met diverse personages. De onderlinge relaties evolueren en dus ook de sympathie en antipathie tegenover sommige personages.

Deze kennismaking is meer dan geslaagd. Petra speelt graag met  taal en dit maakt van dit boek een prachtig boek, ook de cover is prachtig en Koninklijke magie is zijn vier sterren waard.

Meer recensies van dirksboekenkast