Waar het minder leuk begint wordt het leuker naar het einde toe

DonderDesign 17 september 2022
De Griezels bevat 29 hoofdstukken. 29 korte verhalen die je los kan lezen maar die elkaar wel opvolgen. Dus het beste is om ze in de volgorde van het boek te lezen. Over De Griezels ga ik heel eerlijk zijn. Meneer en Mevrouw Griezel zijn niet leuk, ze zijn gemeen. Dit zorgt ervoor dat ik de eerste paar verhalen niet heel erg leuk vind. Het is pesterig, plagen, gemeen naar elkaar. Toch volgen er wat leuke verhalen en moet ik ook nog even grinniken om meneer Griezel.

Meneer en mevrouw Griezel vormen een wel heel bijzonder stel. Ze doen alles om elkaar het leven zuur te maken en zitten ook de dieren voortdurend in de weg. Maar dan nemen de dieren wraak. En hoe! De tekeningen die Quentin Blake bij het verhaal heeft gemaakt geven een mooi beeld van de situaties. Zoals je hierboven ziet een hele pagina gevuld met mevrouw Griezel hangend aan ballonnen en meneer Griezel die op zijn knieën bezig is met iets. Het geeft heel goed weer wat er gebeurt. De illustraties vind ik een enorme toevoeging. Het voordeel van dit boek van Roald Dahl is dat je elke keer een stukje kan lezen en niet als één verhaal in één keer hoeft te lezen.

Meer recensies van DonderDesign