Hoe verder ik kom hoe lastiger ik het boek weg kan leggen

DonderDesign 17 september 2022
De cover vind ik dus echt prachtig en de sfeer die het geeft maakt me blij. Deze sfeer voel ik door heel het boek heen. in het boek komt verder geen beeld voor maar door de gedetailleerde beschrijvingen zie ik alles voor me en waan ik me in de Provence. Ik vind het heerlijk dat de cosy-crime steeds meer doordringt in de boekenwereld. Dit is een genre tussen feelgood en thriller in. Er gebeuren spannende dingen maar daarnaast loopt een verhaal die je een fijn gevoel geeft. Liefde, een zoektocht naar liefde en daarnaast een moord die opgelost wordt ik vind dat een fijne combinatie.

Het proloog was veelbelovend en ik las enthousiast verder. Helaas moest ik in de eerste hoofdstukken er echt even inkomen. Allemaal nieuwe personages komen voorbij met hun kenmerken, levens en verledens. Hierdoor is het echt even in het verhaal komen. Wanneer iedereen duidelijk in mijn hoofd zit lees ik hoe verder ik kom lekkerder door het verhaal heen. De hoofdstukken zijn kort en daardoor lees ik makkelijk even een hoofdstuk. Hoe verder ik kom hoe lastiger ik het boek weg kan leggen omdat ik wil weten wat er gebeurt is met Étienne de Brémont. Tegen het einde aan blijf ik maar doorlezen. Dit komt zeker door de gebeurtenissen die elkaar dan sneller opvolgen.

Het is een eerste deel in een serie en er zijn er al tien geschreven. Er komt zelfs een tv-serie van en daar ben ik dan wel benieuwd naar of het net als in het boek gaat voelen de sfeer.

Meer recensies van DonderDesign