Goed, maar niet zo goed als het eerste deel

Edwin Wassink 01 augustus 2019
Smoky Barrett, special agent van de FBI, heeft de leiding over een team dat zich bezighoudt met het opsporen van seriemoordenaars. Ze wordt opgeroepen om naar een plaats delict te komen. De 16-jarige Sarah, overlevende van drievoudige moord houdt een pistool tegen haar hoofd en heeft naar Smoky gevraagd. Sarah heeft een vreemd verhaal, ze claimt dat ‘De Vreemdeling’ haar adoptiegezin heeft vermoord. Dat ‘De Vreemdeling’ achtervolgt haar al haar hele leven en vermoord iedereen die van haar houdt. En dat niemand haar gelooft… Smoky doet dat echter wel en opent samen met haar team de klopjacht op de moordenaar.

Het verhaal is spannend, maar ik ben te verwend geraakt door het eerste deel in de serie (De stilte van de hel). Dat boek was zo gruwelijk, zo magistraal dat het moeilijk zou worden dat te evenaren. En dat is ook zo. Niet dat er iets mis is met dit deel. Zeker niet. Het is spannend, personages komen terug en leer je nog meer kennen, het plot is goed uitgewerkt, het leest lekker door en het verhaal houdt je vast. Maar het kan niet tippen aan zijn voorganger. Had ik deze als eerste gelezen, dan had ik het hoger gewaardeerd. Nu blijft het bij drie sterren.

Meer recensies van Edwin Wassink