IJzersterk vervolg

Edwin Wassink 01 juni 2020
Het is vier maanden geleden dat detective Sam Porter het leven van Emory redde, maar daarbij Anson Bishop liet ontsnappen. De media en het politiekorps zijn ervan overtuigd dat hij zich door de moordenaar heeft laten bespelen. Porter wordt van de zaak gehaald en mag zich er ook privé niet meer mee bezighouden.

Als het lichaam van de tiener Ella Reynolds wordt aangetroffen in een bevroren meer, denkt de politie direct aan Bishop. Is dit zijn volgende slachtoffer? Terwijl zij zich op de nieuwe vondst storten, volgt Porter een aanwijzing uit Bishops verleden.

Horen, zien, zwijgen - het eerste boek in deze serie - was zo goed dat ik deze nog lang heb laten liggen. Want nog een keer zo'n goed boek schrijven, dat zou toch wel niet?! Nou, wel dus! Weer een goed boek waarin Sam Porter, zijn team en de FBI verbeten jacht maken op Bishop.

Het begin is sterk, je wordt gelijk weer meegezogen in het verhaal. In het middendeel moet je even goed je aandacht er bij houden om het te blijven snappen. Maar dan het laatste deel van het boek, daar ben ik doorheen gevlogen. Een nieuw dagboek, meer uit het verleden van Bishop, gebeurtenissen uit het eerste dagboek die op hun plaats vallen, spanning en een twist die ik absoluut niet zag aankomen…. WTF?!

Ik ga niet direct door naar het derde deel, dat zou dit boek onrecht aan doen. Dit moet even in dalen, even landen. En dan - om met de woorden van J.D. Barker te spreken - wordt vervolgd!

Meer recensies van Edwin Wassink