Beetje ingewikkeld

Edwin Wassink 30 januari 2023
Beetje ingewikkeld in het begin, maar het is de moeite waard om door te blijven lezen.

Achterflap:
Jaren geleden werd Nadja veroordeeld voor een wrede misdaad. Na haar vrijlating uit de gevangenis wil ze niets liever dan een normaal leven leiden. Maar dan wordt er een moord gepleegd. De dader probeert door valse bewijsstukken te verspreiden de politie op het verkeerde spoor te zetten: dat van de jonge, onstabiele vrouw die als assistente bij een advocatenkantoor werkt…
Want Nadja’s verleden maakt haar het perfecte slachtoffer. En de perfecte moordenaar.

In het begin schiet het verhaal voor je gevoel alle kanten op. Korte fragmenten vanuit wisselende perspectieven en stappen heen en weer in de tijd. Het kost even wat tijd om dit op de juiste manier te plaatsen. Ik kan me voorstellen dat dit het punt is waarop lezers gaan afhaken.
De schrijfstijl is echter wel fijn waardoor je blijft doorlezen, maar je moet wel je hoofd erbij houden. Naarmate het boek vordert, komen de verhaallijnen meer en meer bij elkaar en kun je ook de fragmenten wel plaatsen.

Als ik Slapeloos vergelijk met haar voorgaande boek Dag en nacht, dan is deze voor mij minder goed geslaagd. Beetje ingewikkeld, maar ook niet slecht. Drie sterren geef ik.

Meer recensies van Edwin Wassink