Top boek!

Edwin Wassink 13 januari 2024

Het is al een tijd geleden dat ik het eerste deel las uit deze serie, maar ik heb duidelijk te lang gewacht met het lezen van dit tweede deel, Wreed spel. Wat een enorm goed boek!

Een verkrachter heeft zijn gevangenisstraf uitgezeten. Niet lang na zijn vrijlating wordt hij verminkt en vermoord aangetroffen. Detective Kim Stone en haar team worden direct bij de zaak betrokken en onder druk gezet de moord zo snel mogelijk op te lossen.

Terwijl ze zich steeds steviger vastbijt in de zaak, begint Kim te vermoeden dat een kwaadaardige mastermind bezig is met een pervers experiment, waarbij slachtoffers van misdrijven worden aangemoedigd de rollen om te draaien.

Als vanouds bijt Kim zich vast in de zaak. Ze is sowieso interessant als personage. Vasthoudend, tikkeltje duister, niets ontziend en ze draagt een zwaar verleden met zich mee. Bovendien lopen er in haar team ook nog allerlei interessante personages rond. De dynamiek in het team is daarmee zeer goed neergezet.

Het verhaal gaat in volle vaart. Het is in een makkelijke schrijfstijl levendig beschreven. En hoewel de dader snel bekend is, doet dat niets af aan het spanning. Het is een boeiend spel tussen Kim en de dader waarbij ze allebei tot het gaatje gaan.

Er is meer dan genoeg spanning aanwezig en alle gebeurtenissen houden je aan het boek gekluisterd. Je leest het in één ruk uit!

Hoewel dit dus het tweede deel in de serie is, is het prima als losstaand verhaal te lezen.

Ik ben enthousiast, daarom 5 sterren (⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️)!

Meer recensies van Edwin Wassink