Robbie, hoe is het nou?

Elbert Grift 14 januari 2024
Het verhaal speelt zich af in Brooklyn en concentreert zich op het gezin van Isabel en Daniel, waarvan de laatste zich bezig houdt met muziek maar niet succesvol is, hun kinderen Violet en Nathan zijn nog net geen pubers maar gedragen zich wel zo, de belangrijkste figuur voor het gezin is Robbie, een homo met wat verloren liefdes achter de rug en de broer is van Isabel, hij is ook een beetje verliefd op Robbie.
Iedereen is stapelgek op hem, ook Chess en Garth (broer van Daniel) die geen setje zijn maar wel een kind op de wereld hebben geschopt: Odin.
Maar dan gaat Robbie verhuizen en nestelt zich als kluizenaar in IJsland.
Ik vond het geen prettig boek, veel te rommelig, weliswaar waren de personen wel goed uitgediept, maar het verhaal vond ik veelal zweverig en raakte me totaal niet, als een schrijver zich van een zin bedient (al of niet gemeend):'Hoeveel vrienden mogen elkaar nou echt" , vraag ik me echt af: "waar gaat dit over?", is dit nou meer een zin om interessant te doen of? en zo slaat de schrijver veel de plank mis, het zal wel aan mij liggen, ik zie ook recensies langs komen die lyrisch zijn, die hebben kennelijk andere dingen ontdekt dan ik heb kunnen ontdekken, helaas.
De titel heb ik ontleend aan een zin uit het nummer: "Robbie" van Peter Koelewijn

Meer recensies van Elbert Grift