Overgrootouders

Elbert Grift 24 november 2021
Een 40-jarige man blikt terug op zijn leven en komt via zijn mijmeringen er achter dat naast zijn ouders, zijn overgrootouders toch erg bepalend zijn geweest voor de familie waar hij deel van uitmaakt.
Zijn moeder die hij al op 7-jarige leeftijd verloor en wat dat betekent voor een kind als hijzelf wordt met prachtige zinnen omlijst, daarbij niet het kinderlijke te verliezen, daarmee bedoel ik zoals een kind dat moet hebben beleefd.
Onvoorstelbaar veel verhalen zijn er in zijn verhaal opgeslagen over zijn overgrootouders, met name zijn overgrootvader maakte er nogal een puinhoop van.
Maar ook zijn stiefmoeder speelt een rol in zijn bewustzijn.
Eigenlijk valt het niet mee om een goede samenvatting van dit boek neer te zetten, je moet dit prachtboekwerkje gewoon lezen om dan tevens te beseffen waarom we ook zoveel van lezen houden, kortom prachtig boek.

Meer recensies van Elbert Grift