Gescheiden door de tijd

Elbert Grift 28 januari 2024
Philippe is een zoon uit een tradioneel gezin, die al snel door heeft dat hij niet dezelfde geaardheid heeft als zijn mede klasgenoten op de middelbare school, hij raakt in aanraking met de introverte Thomas, waarmee hij hartstochtelijke afspraken heeft die in het geheim plaatsvinden, in die tijd was homo zijn nog in de taboesfeer.
Hun wegen scheiden uiteindelijk, maar het verleden wordt weer opgerakeld als hij Lucas de zoon van Thomas (die kennelijk in een roes van een feest ergens in Spanje verwekt is en uiteindelijk tot een ongewenst kind leidt) ontmoet.
Ik moet zeggen dat dit echt weer zo'n homoverhaal is waar we er nu al meer dan genoeg van hebben, laat duidelijk zijn dat ik niets tegen gays heb (integendeel) maar ik ben er wel een beetje klaar mee, het is voor mij allang geen taboe meer, het bestaat net zoals hetero zijn, als je Tomas vervangt door een vrouw krijg je een soort veredeld bouquet reeks boekje, daarvoor zou ik de schrijver wel te kort doen overigens, het boek is prima geschreven, maar voor mij is het verhaal achterhaald en niet vernieuwend, verrassend of wat het zou moeten maken om tot iets boven de middelmaat uit te komen, niet echt mijn boek dus, wel 3 sterren voor het geschreven woord want daar is op zich niets mis mee.

Meer recensies van Elbert Grift