Het leven in het dal

Elbert Grift 10 juni 2020
Het is een vrij somber verhaal dat zich in het dal afspeelt ergens in het voormalige DDR, we volgen een paar jonge gasten die zich als arbeider melden in de mijn en een jonge vrouw in een papierfabriek die zich probeert op te werken in een mannenwereld en daarnaast ook nog een fanatiek lid van de partij en er bevindt zich tussen dit geweld ook nog een soort van drukkerij die zich staande moet houden.
Dit speelt zich allemaal af in een uitzichtloze toekomst, het wordt allemaal omgeven met zwarte humor en prachtige beschrijvingen tot in detail uitgewerkt, het boek deed me sterk denken aan de boeken van Richard Russo, al moet ik wel zeggen als ik moet kiezen tussen deze 2 kies ik voor Russo, het werd met wel een beetje al te langdradig soms, maar dat neemt niet weg dat er genoeg te genieten viel.

Meer recensies van Elbert Grift