Goed Thriller debuut

EMBV 09 oktober 2019
De Taak van Robert Pollack is zijn debuut als thriller schrijver. Zeker een geslaagd debuut. Het is zeker geen doorsnee thriller, dit boek heeft meer. Het heet je welkom in de wereld van de diplomatie, spionage, intriges, geheimen, kortom alles voor een spannende thriller.

Het boek speelt zich af in Rusland, een ingewikkeld land, vol geheimen en doofpot affaires. Het boek is fictie, maar toch zijn de onderwerpen nog steeds actueel in Rusland. Menig politiek tegenstander en journalisten zijn door verdachte omstandigheden om het leven gekomen.

In het boek maken we kennis met Steffen en Christine, beide worden naar Rusland gestuurd om daar onderzoek te doen naar de dood van een advocaat in een Russische gevangenis. Er overlijdt een getuige. Toeval of speelt er meer? Steffen komt in aanraking met organisatie De Taak, die tot doel heeft de overheidscorruptie aan de kaak te stellen. Nog meer geheimen en spanning…

Pollack heeft een prettige manier van schrijven, lekker vlot, niet al te lange hoofdstukken. De Hoofdstukken geven stuk voor stuk aan waar en wanneer het zich afspeelt. De personages Steffen en Christine zijn boeiend en goed uitgewerkt. Ieder met hun eigen karakter, Steffen die wel van risico nemen houdt en Christine die meer berekend is. Dat gaat niet altijd goed samen en dat geeft een extra spannende dementie aan het verhaal.

Kort samengevat, een debuut dat het waard is om te lezen, goede dosis spanning waardoor je als lezer geboeid blijft.

Meer recensies van EMBV