Alex B.

Esther 20 april 2021
Alex B. is het vervolg op Natan Z. Het is zeker een aanbeveling om Natan Z. eerst te lezen, omdat veel personages terugkomen. Het boek is vlot geschreven met korte hoofdstukken.
Niet alle gebeurtenissen en personages zijn even logisch of geloofwaardig. Bijvoorbeeld de (overduidelijk labiele) sociotherapeute Suus van begin twintig die meermaals alleen diensten draait op zwaar beveiligde TBS-afdelingen. En daarnaast de veelbelovende (maar extreem naïeve) advocaat Jurre die de ernstige ziekte van zijn zoontje vrijwel meteen ter sprake brengt bij voortvluchtige TBS'er Natan, nota bene verdacht van de moord op ongeneeslijk zieke moeders en kinderen.
Naarmate het boek vordert neemt de spanning toe en het uiteindelijke plot zit goed doordacht in elkaar. Je wordt nieuwsgierig naar het vervolg. Zeker niet slecht, maar het boek deed af en toe wel een beroep op mijn voorstellingsvermogen.

Meer recensies van Esther