Stenen eten

Esther 11 april 2023
Wat een mooi debuut. Ik vond het boek erg prettig lezen, ondanks het heftige onderwerp is het erg toegankelijk en beeldend geschreven. Daarom leest het vlot weg. De sfeer van het dorp en de gemoedstoestand van de hoofdpersoon jongeren wordt erg goed weergegeven. Dit geeft het boek een beklemmende sfeer en maakt dat je je kan inleven en kan meeleven. Het thema is actueel, aangrijpend en belangrijk en dat maakt dit boek extra indrukwekkend. Je schudt het verhaal niet zomaar even van je af na het lezen. Het stemt tot nadenken. Ik ben positief verrast door deze auteur, een terechte winnaar van de Hebban Debuutprijs. Zijn volgende boek krijgt ook zeker een plekje in mijn boekenkast.

Meer recensies van Esther