Vlotte SF-thriller

Esther 06 april 2022
Het boek is vlot geschreven. De korte hoofdstukken lezen snel weg en je vliegt door het boek heen. Dit is het tweede deel uit de serie. Op zich goed apart te lezen, maar ik had soms graag wat meer achtergrondinformatie gehad uit het eerste deel om de geschiedenis en de hoofdpersoon wat beter te kennen. Nu kwam zij wat vlak over. SF is niet echt mijn ding en ik had het boek zelf niet uitgekozen. Ondanks dat het lekker weglas, vond ik het boek niet echt spannend. Een aantal plotwendingen zijn wat ongeloofwaardig. Het thema is actueel en interessant, genetische manipulatie en de ethische en morele kwesties die ermee samenhangen. Wat gebeurt er als wetenschappelijke kennis ingezet wordt als hulpmiddel voor witte suprematie. Het schetst helaas een treurig toekomst beeld waarin racisme en (ontkennen van) wit privilege helaas nog steeds aan de orde van de dag zijn.

Meer recensies van Esther