Niet echt een meesterstuk

Esther 06 april 2022
Ik heb dit boek gelezen als lid van de lezersjury de Hebban Thrillerprijs 2022, maar ik had het zelf ook al op de plank liggen om te lezen. Helaas kon dit boek mij niet echt bekoren. De personages blijven vlak, wat cliché en zijn niet bijster sympathiek. Bovendien vaak tot irritatie toe naief. Pogingen om de diepte in te gaan, bijvoorbeeld met het achtergrondverhaal van de professor, zijn in mijn ogen niet gelukt. Het verhaal is wat simplistisch en het wordt eigenlijk nergens echt spannend. Het einde vliegt uit de bocht en de twist zie je van mijlenver aankomen. De auteur schrijft, zeker niet onverdienstelijk, scenario's voor televisie. Het op papier oproepen van een beeld bij de lezer, blijkt toch een andere tak van sport. Van dit boek ben ik helaas geen fan.

Meer recensies van Esther