Wat een steengoede thriller

Esther 07 april 2021
Wat een steengoede thriller. Een sterke start van de trilogie rondom detective Sam Porter en de Moordenaar van het Vierde Aapje. Erg spannend, vlot geschreven en origineel. De korte hoofdstukken worden vanuit afwisselend perspectief geschreven, vanuit dader, slachtoffer en detective. De stijl doet denken aan de boeken van M.J. Arlidge. Vooral het gebruik van dagboekfragmenten van de dader werkt erg goed. Het geeft een inkijkje in het verleden van de dader en hoe deze geworden is tot wat hij nu is. Karakters worden goed uitgewerkt en zijn interessant en meerdimensionaal. Dit geldt met name voor de geniale en manipulatieve moordenaar, maar ook voor de detective Sam Porter. Ik geef niet snel 5 sterren aan een boek, maar dat is hier geheel verdiend. Dit boek heeft alles wat voor mij een goede thriller maakt: spanning, actie, sterkte personages en een origineel plot. Een echte aanrader voor iedereen die van spannende thrillers houdt (en een sterke maag heeft).

Meer recensies van Esther