Hier komen wij vandaan

Esther 11 april 2023
Het verhaal is erg beeldend geschreven, maar leest toch vlot weg. De hoofdstukken zijn kort en steeds vanuit een ander perspectief. Dit maakt het erg leesbaar, ook al is het zeker geen makkelijk boek.
De personages zijn sprekend, kwetsbaar en leven aan de rand van de maatschappij.
“Een moeder en dochter leiden een zwervend bestaan, een fabrieksarbeider droomt erover een tropische-vissenwinkel te beginnen, twee geliefden besluiten samen een huis te bouwen en de kleine zeemeermin treft de harde werkelijkheid aan terwijl ze haar prins zoekt.”
De vier verschillende verhaallijnen, personages en perspectieven worden aan het eind op een mooie manier samengebracht. Het gebruik van elementen van klassieke sprookjes om hedendaagse problematiek te duiden is erg origineel. Zware thema’s in een dromerige sfeer weergegeven. Dat maakt dit een bijzonder boek en een indrukwekkend debuut.

Meer recensies van Esther