Een roman met thrillerelementen

Esther 20 april 2021
Ik heb het boek met plezier gelezen. Het leest eerder als een roman met enkele thrillerelementen, echt nagelbijtend spannend wordt het nergens. Pas tegen het einde nemen de thrilleraspecten het over.
Het boek verspringt tussen 2 tijdlijnen. De eerste tijdlijn speelt in de jaren '90, daarin leren we hoofdpersoon Emma en haar vrienden kennen tijdens hun eindexamenjaar op de Havo. De andere tijdlijn speelt in 2019, waarin de inmiddels volwassen hoofdpersoon, na de dood van haar vroegere vriendin Sara wordt lastig gevallen door een mysterieus persoon. Ik heb met name genoten van de tijdlijn uit het verleden, deze is herkenbaar geschreven en behandelt belangrijke thema's als pesten, religie en mishandeling.
De ik-vorm maakt helaas wel dat de personages buiten Emma om aan de vlakke kant blijven. Ik had graag meer over hen te weten gekomen, omdat dit in potentie ook erg boeiende karakters zijn. De ontknoping komt niet echt als een verrassing. Er worden een aantal verdachten opgeworpen, maar de clou voel je al vrij snel aankomen. Op de allerlaatste pagina volgt echter nog wel een onverwachte twist, die veel goed maakt.

Meer recensies van Esther