lange aanloop naar mooi

Evelien Walravens 24 mei 2020 Hebban Recensent
Het wilde niet echt lukken tussen mij en dit debuut van Griet op de Beeck. Vele hemels boven de zevende stond al heel lang op mijn Wil-Ik-Lezen lijst maar er waren altijd andere boeken, betere boeken maar ook slechtere. Maar toen het dan in de corona-variant van de ThuisBieb te vinden was, vond ik het tijd om het te lezen.
Het ging echter nog niet meteen van een leien dakje met mij en dit boek. Ik vond de eerste, pak 'm beet, 85 procent van het boek erg saai, oppervlakkig, niks-zeggend, cliché en wilde het eigenlijk niet uitlezen. Maar toen bedacht de bibliotheek waar ik werk om het te lezen met een online leesclub dus dat vond ik een goede reden om het uit te lezen. En toen gebeurde er ineens van alles in het verhaal, verdrietige dingen maar die hadden dan uiteindelijk wel weer mooie dingen tot gevolg. Griet had blijkbaar een lange aanloop nodig naar dit moois. Ik ben blij dat ik het tóch uitgelezen heb!

Meer recensies van Evelien Walravens