Origineel en meeslepend fantasy- verhaal

Bookaholic F 25 mei 2020
https://indeboekenkast.com/2020/05/25/het-claiming-ritueel/De rebelse, maar ook kwetsbare Sophie, die begint te twijfelen aan haar verleden en toekomst, maakt me deel van haar heftige emoties en waanzinnige avonturen.

Het Claiming Ritueel speelt zich af in een wereld zonder stroom. De generaal en het leger hebben, sinds die dag dat de elektriciteit uitviel, de macht over het dorp en er is een claiming ritueel ingesteld. Om te overleven gaan sommigen tot het uiterste.

Zeventien jaar na de elektromagnetische puls is het leven nog steeds onveranderd. Sophie is een jonge vrouw die niet zo blij is met de dagdagelijkse zaken in haar dorp. Het verplichte claiming ritueel is volgens haar compleet onzinnig. Mannen die een vrouw zomaar kunnen bezitten en doen met haar wat ze willen, liefde uit verplichting en niet omdat je elkaar graag ziet, zijn voor haar onvoorstelbare dingen. In deze wereld lijken vrouwen geen vrije wil meer te mogen hebben, maar de tegendraadse Sophie denkt hier anders over. Op haar manier helpt ze de armen van haar woonplaats en na een ingrijpende gebeurtenis, waardoor heel het dorp overstuur is, grijpt ze haar kans om meer te weten te komen over de dood van haar vader.

Om haar tegen zichzelf en het dreigende gevaar te beschermen, beslist de generaal om Jason Bane aan te stellen. In het begin zien ze alleen de slechte kant van elkaar, maar stilaan leren ze elkaar beter kennen. De chemie tussen deze twee was al voelbaar van in het begin, maar stilaan groeit er een hechte band tussen de jonge militair en de rebelse Sophie. Nadat Sophie en Jason geconfronteerd worden met allerlei duistere geheimen, neemt hun leven een totaal nieuwe wending.

Het Claiming Ritueel is hoofdzakelijk verteld vanuit de beleving van Sophie. Doordat de auteur erg beeldend schrijft en zeer gedetailleerd, word ik onmiddellijk mee in het fantasy verhaal getrokken. De eigenwijze Sophie en de verantwoordelijke Jason zijn heerlijke karakters. Stilaan weet Sophie niet meer wie nog te vertrouwen is, maakt ze verrassende vrienden en komt ze voor een hartverscheurende keuze te staan. Jason blijkt meer te zijn dan enkel een vechter en ook hij komt voor verschrikkelijk moeilijke beslissingen te staan.

Het Claiming Ritueel is het fascinerende eerste deel van de Nieuwe Wereld Serie. Door de fijne schrijfstijl en sfeerschepping is dit een veelbelovend begin met verrassende wendingen. Het einde had ik gedeeltelijk verwacht, maar na deze twist kijk ik ongeduldig uit naar het volgende deel. Er blijven immers heel wat vragen onbeantwoord en de cliffhanger is erg spannend.

Dit boek gaat over jezelf durven zijn, je verantwoordelijkheid nemen en je eigen keuzes durven te maken.
****

Meer leuke reviews, kijk hier https://indeboekenkast.com/

Meer recensies van Bookaholic F