Handige tips

Fiona - Booksbyfi 23 december 2023
Is je kind een moeilijke eter? Weigert het fruit of groenten te proeven? Draait de familiemaaltijd vaak uit op een echte tafelstrijd met tranen en tirades? Of wil je vooral vermijden dat het zo ver komt? Dan is er dit boek om jou te helpen.

Ik zag dit boek in de bibliotheek liggen en aangezien ons zoontje ook een ‘Moeilijke eter’ is, dacht ik laat ik het meenemen. Sinds ik dit boek gelezen heb, ga ik met veel minder spanning aan tafel. Ik heb het als ware losgelaten. Wij gaven Noah altijd een boterham als hij niet at, omdat we bang waren dat hij honger zou krijgen. Dit doen wij nu niet meer, we zetten gewoon op tafel wat wij eten. Ook gebruikte wij het toetje als beloning, dit doen we niet meer. Noah krijgt nu standaard na het avondeten een toetje. Met proeven dacht ik altijd dat hij het moest doorslikken, maar proeven kun je op verschillende manieren toepassen. Proeven is ook het op zijn bordje verdragen of in de mond stoppen en weer uitspugen. Door de tips in dit boek, ga ik relaxter aan tafel en zorg ik dat het een positieve maaltijd word in plaats van een strijd.

Meer recensies van Fiona - Booksbyfi