Matig

Fiona - Booksbyfi 23 december 2023
Sally en Clive hebben vijf jaar lang een affaire gehad. Ineens heeft hij haar gedumpt, omdat hij zich aan zijn gezin wil wijden, terwijl Sally in haar slechte huwelijk achterblijft. Het begint allemaal bij een wandeling langs zijn huis en de plek waar zijn zoon werkt, maar naarmate de tijd verstrijkt, neemt Sally ook contact op met zijn vrouw en dochter. Sally verliest zichzelf langzaam uit het oog. Tot het noodlot toeslaat.

Dit verhaal is geschreven in een soort dagboekvorm, geschreven door Sally. Je leest hoe Sally de breuk met Clive ervaart.  Hierdoor leer je Sally goed kennen. Het verhaal begint sterk en in het begin leefde ik ook echt mee met haar. Echter doordat er geen hoofdstukken in het boek voorkomen, had ik het gevoel alsof ik al heel veel gelezen had, maar het waren eigenlijk een aantal pagina’s. Ook lees ik soms van hoofdstuk naar hoofdstuk en stop ik op bij een nieuw hoofdstuk. Het midden van het verhaal vond ik erg langdradig. Het einde vond ik dan weer sterk.

Meer recensies van Fiona - Booksbyfi