IJzig IJsland

Frank 31 juli 2020
Wie op zoek is naar een portie suspense in de vorm van gewelddadige taferelen of bloedstollende actiescènes moet zeker niet bij Jonasson zijn. Hij laat je niet sidderen en beven, maar schotelt je daarentegen wel een sfeervol, spannend verhaal voor met veel aandacht voor de uitwerking van de karakters van de personages, hun onderlinge verhouding en de omgeving waarin ze zich bewegen. Wie reeds in IJsland (en specifiek Siglufjordür) was, zal ongetwijfeld de authentieke sfeer van het boek herkennen (ik spreek uit ondervinding) en genieten van deze absoluut degelijke thriller. Persoonlijk vond ik echter het eerste deel uit de reeks - "Sneeuwblind" - nog net iets sterker, maar dat neemt niet weg dat ik toch nieuwsgierig uitkijk naar de Nederlandse vertaling van deel 3.

Meer recensies van Frank