Sfeervol

Frank 23 januari 2020
Wie bloedstollende spanning verwacht, actie of onverwachte plotwendingen, komt met deze zogenaamde "thriller" bedrogen uit. Wie echter houdt van een sfeervolle tekening van het leven in een kleine, besloten gemeenschap in het noorden, met toch wel een zekere spanning - al is die dan niet meteen prioritair - zal volop kunnen genieten van dit boek. Voor mij persoonlijk kreeg alles nog een extra dimensie omdat ik twee jaar geleden zelf nog Siglufjördur bezocht (het plaatsje waar het verhaal zich afspeelt - en waar, voor de liefhebbers, ook de prachtige IJslandse tv-serie "Trapped" grotendeels werd opgenomen). Ik heb er alvast zeer van genoten en kijk uit naar de verdere vertalingen van de reeks.

Meer recensies van Frank