Alleen geschikt voor mensen met een sterke maag !

De meest ergste misdaden worden vaak door een vrouwelijk auteurs geschreven. Mo Hayder staat daar bekend om. Maar ook Karin Slaughter heeft ook een aantal pittige boeken. Mo Hayder heeft wel eens gezegd dat zij dat alleen kon schrijven, omdat ze een vrouw was. Als ze een man was, dan zo z verketterd worden. Stieg Larsson komt in zijn eerste boek “mannen die vrouwen haten” een goede poging. Bo Svernstörm laat zien dat een man dit ook kan schrijven.

In een schuur vind men een lijk. Deze man is gekruisigd en zij. Scrotum, vingers en tong is afgesneden. Alle handelingen zijn gericht om de man zo lang mogelijk te laten lijden. Als de lijkschouwer komt blijk deze man nog te leven.
Commissaris Carl Edson is belast met het onderzoek. Verslaggeefster Alexandra Bengston rijdt commissaris Carl Edson op de hielen. Zij heeft een bron die belangrijke informatie lekt.

Kun je voor een dader, die dergelijke praktijken op zijn slachtoffer uitoefent, sympathie voelen. Het tweede deel laat je zien dat kan. Ik was werkelijk verbaasd over mezelf dat toen Carl Edson de dader ging onder vragen, dat hij haar niet door had. Vreemd dat dit het verhaal met je kan doen.

Als je dus geen sterke maag heb en niet van het lezen over bruut geweld, dan is dit niet een boek voor jou. Kun je er wel tegen dan is dit een lekkere onorthodoxe thriller die je het verhaal vertelt van 2 kanten.

Ik heb 4 sterren gegeven.

Meer recensies van Gerrie van den Berg