Je mentaal kapitaal heb je zelf in de hand

gilliske 09 november 2019
Zeer interessant boek over burn-out en hoe dit te vermijden, met een wetenschappelijke insteek. Geen zweverig gedoe dus :-)
Enige minpuntje was dat dat er iets meer structuur in het boek mocht zitten, maar verder vond ik het echt wel zeer goed!
Het heeft me heel wat inzichten gegeven in mijn eigen leven, wat ik wel en niet goed doe en waarom. En wat ik best zou veranderen en hoe hieraan te beginnen.
Een echt praktische insteek ontbreekt wel in het boek. Je krijgt geen concrete oefeningen of checklist waarmee je aan de slag kan. Het gaat eerder om concepten die je dan (eventueel m.b.v. andere boeken) zelf kan inbouwen in je leven.
Dit boek is voor iedereen een aanrader: of je nu zelf kampt met burn-out, herstelt van burn-out, bang bent voor burn-out, iemand kent met burn-out. Maar ook bedrijfsleiders, leidinggevenden en HR-mensen kunnen hier iets van opsteken!

Meer recensies van gilliske