Dit boek raakt op zoveel vlakken de juiste snaar

Hebban Crew 04 maart 2024 Hebban Crew

Yellowface van R.F. Kuang, vertaald door Hi-en Montijn, is door de Hebban Crew gekozen tot het Hebban Boek van de Maand maart 2024.

Hoofdredacteur Sander Verheijen: 'Als je denkt dat je het dieptepunt wel hebt bereikt, zak je toch steeds nog wat dieper.'

Redacteur Anouk van der Zee: 'June afschrijven als een vreselijk mens? Dan ken je de rest van de cast nog niet.'

Redacteur Suzette Eikelenboom: 'Het neerzetten van twee extreem verschrikkelijke hoofdpersonages is een ware kunst en daar is Kuang met vlag en wimpel in geslaagd.'

Redacteur Debbie van der Zande: 'De Chinees-Amerikaanse Kuang geeft ons een prachtige visie op cultuurkaping, waardoor het boek niet alleen een literaire kunst is, met de spanning van een thriller, maar ook een levensles die je hysterisch doet kakelen van verwondering en plezier.'

Redacteur Martijn Lindeboom: 'Ik snap dat sommige mensen dit verhaal als 'horror' betitelen, maar laat je daardoor niet afschrikken: het is afschuwelijk, maar niet in de klassieke genretermen.'

Redacteur Roos Wolthers: 'Kuang gebruikt bekende schandalen, haar eigen, pijnlijke ervaringen met discriminatie als jonge schrijfster en een scherpe, duistere fantasie om een eenzaam horrorlandschap te schetsen dat alleen maar verliezers kent.'

Meer recensies van Hebban Crew