Een slim opgezette thriller

Hebban Crew 01 februari 2024 Hebban Crew

'Anna O.' van Matthew Blake is door de Hebban Crew gekozen tot het Hebban Boek van de Maand februari 2024.

Hoofdredacteur Sander Verheijen: 'Hoe kun je ooit nog rustig naast iemand slapen als je de theorie in Anna O. volgt en mensen die slapen, of eigenlijk slaapwandelen, tot heel veel enge dingen in staat zijn. Moord bijvoorbeeld.'

Redacteur Anouk van der Zee: 'Anna O. is een slim opgezette thriller die de tijd neemt om de personages neer te zetten en de plotlijnen te plannen. Er wordt gedoseerd informatie vrijgegeven, waarbij je als lezer laveert tussen het schuldig of onschuldig van Anna Ogilvy.'

Redacteur Suzette Eikelenboom: 'Ik had niet gedacht dat ik ooit een meeslepend boek over slaap zou lezen, maar Blake is erin geslaagd om een heel spannende thriller neer te zetten die je niet zomaar dicht kunt slaan.'

Redacteur Debbie van der Zande: 'Een boek dat enthousiast wisselt in perspectieven en vorm, plaats en tijd kan best een uitdaging vormen voor de lezer. Als je alle ballen die de auteur je toewerpt in de lucht weet te houden is Anna O. echter een ontzettend fijne thriller. Een intelligent mysterie, ingenieus in elkaar gedraaid.'

Meer recensies van Hebban Crew