Surrealistisch, ijzingwekkend en diepgang

Dit is geschreven door een voor mij onbekende schrijver. Dit boek heeft me positief verrast. Ik blijf haast ademloos achter. Hoewel ik ook niet bekend ben met Stephen King heb ik het idee dat dit qua genre en qua niveau zeker vergelijkbaar is. Het verhaal begint met een proloog die ik niet snapte. In het eerste deel van het boek ontstaan voor mij steeds meer nieuwe mysteries. De spanning blijft het hele boek door aanwezig, ook door de sterke proloog. Ik heb genoten van prachtige omschrijvingen van berglandschap, van sneeuw, van ijs en de weersomstandigheden. Dit versterkt het surrealistische in dit boek. Origineel dat ook de berg, De Maudit, bijna als personage meedoet. De schrijver heeft goede personages neergezet en beschreven, ook hun emoties en gedrag zijn reëel beschreven, daar waar het verhaal tegelijkertijd doorspekt is met een griezelige sfeer. En wat doorklinkt is een echo uit het verleden van twee jongemannen en een strijd tussen trouw en wanhoop. Zeer origineel, zeer goed taalgebruik en goede opbouw in de verhaallijn. De schrijver heeft er een fan bij!

Meer recensies van Heleen van der Velde