Vol emotie

Dit verhaal gaat over Lina , een 17 jarig meisje. Ze woont samen met haar moeder. Haar vader is buiten beeld. Door een ongeluk kan haar moeder niet werken en heeft ze continu pijn.

Op een dag komt er een nieuwe jongen in de klas, Hamid. Lina is meteen hotel de botel van hem. En ook Hamid lijkt voor Lina te vallen. Hamid is van oorsprong Marokkaans, uit een streng Islamitisch gezin. Hoe kijkt de familie van Hamid naar Lina? Hoe is de relatie tussen Lina en haar moeder?

Ik heb het geluk gehad dat ik een aantal maanden geleden dit verhaal mocht proeflezen. Toen was ik al enthousiast, maar wat Evy daarna met het verhaal nog gedaan heeft, heeft ervoor gezorgd dat er een prachtig verhaal vol met emoties, verhaallijnen en liefde is ontstaan. Evy je mag echt supertrots zijn op dit debuut, dat in meerdere opzichten een droom is!

Het verhaal gaat over liefde in verschillende vormen; tussen jongen en meisje, tussen vriendinnen en tussen moeder en dochter . Alle vormen zijn mooi en prachtig uitgewerkt. De twijfels bij het hebben van een eerste vriendje, de moeite die het kost om tijd tussen vriendin en vriendje te verdelen, en het besef dat moeders het misschien niet perfect doen, maar wel hun best op hun manier.

Verder worden de verschillen tussen rijk en arm en tussen verschillende culturen aangekaart. Dit is prachtig in het verhaal verweven. Als ik een minpuntje moet aangeven dan is het dat ik graag meer over de relatie tussen Lina en Fatma, de moeder van Hamid, gelezen. Dat had het boek net iets completer gemaakt, maar alsnog verdient te verhaal 4,5 sterren.

Meer recensies van Het Boekenbijtje