Een gedetailleerde inleiding

Het boek afwisselend over de volgende personages.

Als eerste Storm ( de jager), groeit op als de pleegzoon van de meesterkok van de Hertog. Hij jaagt graag en neemt dan de zoon van de Hertog soms mee. Storm blijkt over magische krachten te bezitten, maar dat is verboden. Hij vertrekt naar Andor om te leren met zijn krachten om te gaan.

Dan hebben we nog Raven ( Ravi de Raaf, de dief). Hij behoort tot de dievengilde .Hij krijgt de opdracht om een artefact te stelen.

Als laatste Yaela, het Baken. Zij wordt berecht als heks en als "straf " kiest ze ervoor om als baken verder te gaan. Ze wordt verkocht aan een piratenschip en naakt hoog in de mast vastgebonden. Haar magie , het communiceren met dieren kan ze nog steeds gebruiken en hierdoor kan ze ontsnappen.

Het boek is dik en heeft 14 lange hoofdstukken . Bij elk hoofdstuk staat een illustratie, waardoor je zou kunnen weten welk van de hoofdpersonen gevolgd wordt. Zo staat de pijl en boog voor Storm.

De schrijfstijl is gedetailleerd en soms wat langdradig. Soms gebeurt er ook weinig. Door de lange hoofdstukken moest ik ook regelmatig weer in het verhaal komen, wanneer er van personage werd gewisseld.

Het verhaal op zich is prima, goed opgezet en de karakters zijn ook uitstekend uitgewerkt. Door de gedetailleerde omschrijvingen had ik het gevoel in de wereld te leven.

Op het einde heb ik eigenlijk nog steeds het idee dat ik in de inleiding van het verhaal zit en ben daardoor benieuwd naar de volgende twee delen.

Dit verhaal verdiend 3,5 sterren.

Meer recensies van Het Boekenbijtje