Genieten!

hetezelsoortje 20 september 2019
Weer een heerlijk boek van Liz Fenwick. Eerder las ik al Een affaire in Cornwall, maar dit boek mag er zeker niet aan onder doen! De schrijfstijl is herkenbaar, net als het type verhaal. Een roman in het heden, waar een verhaal uit het verleden door heen speelt. Gedurende het verhaal komt het verleden steeds meer samen met het heden. Het verhaal speelt zich, zoals de titel al zegt, in het zelfde gebied af als het voorgaande boek, namelijk Cornwall. Ook komen er karakters uit het vorige boek terug in dit verhaal, zij het op de achtergrond. Ondanks dat de boeken in dezelfde regio afspelen en karakters terug komen, vormen de boeken niet echt een serie. Je kunt de boeken prima los van elkaar lezen.

Wat vooral erg goed is aan de boeken van Liz Fenwick, is dat het erg tot de verbeelding spreekt. Je kunt de groene heuvels, de rivier en de zee zo voor je zien. Hoe Jaunty in Parijs aan het schilderen was en hoe Gabriella muziek maakt. Het is net alsof het echt is en je Gabriella morgen op de radio kan horen zingen. Jammer dat het fictie is… Dit is ook zo’n boek wat nog even doorsuddert in mijn hoofd. Tussentijds weg leggen is dan ook geen optie.

Conclusie: heerlijk boek, echt genieten. Het boek spreekt enorm tot de verbeelding en laat je moeilijk los. Ga vooral het boek lezen in plaats van er over lezen!

Meer recensies van hetezelsoortje