Voorspelbaar maar vermakelijk

Dit boek is het eerste deel uit de serie Bockleberry Bay. Ik zag deze toevallig liggen toen ik in de boekwinkel stond en besloot hem mee te nemen. Wetende dat deze nét uit was gekomen. Op Instagram zag ik er al veel over langs komen, dus ik verwachte een heerlijke feelgood roman.

Helaas viel het boek mij tegen. Het is een prima boek, alleen niet erg uniek of onderscheidend. Zoals dit boek (en dit verhaal) zijn er velen. Daarbij was het verhaal erg voorspelbaar, een verrassende wending miste hierin. Het boek las wel soepel weg, maar zette het ook niet per se aan om het boek in één ruk uit te lezen.

Het hoofdpersonage raakte mij niet, ook vond ik alle verschillende mannen soms ingewikkeld. Sommige gebeurtenissen die verassend hadden moeten zijn (denk ik), zag je ruim van te voren aan komen. Ook vond ik het jammer dat her eindigt met een eerste échte kus en de proloog meteen de bruiloft is. Dat vind ik jammer, want volgens mij begint het pas bij de eerste kus. Gelukkig gaat het vervolg nogsteeds over de zelfde personages, dus dan zal het daar wel over gaan.

Hoewel ik niet razend enthousiast ben, was het boek ook wel weer vermakelijk. Vermoedelijk zal ik ook deel twee gaan lezen ter zijner tijd, in de hoop dat dat deel mij meer grijpt.

Conclusie: een prima feelgood roman die makkelijk te lezen is. Het boek heeft mij helaas niet weten te raken. Ik miste hierin een verrassingselement, iets waardoor dit boek zich onderscheid van andere boeken.

Meer recensies van hetezelsoortje