Observaties van een meisje

Hilde 31 augustus 2023
In Kassa 19 observeert een meisje alles wat rondom haar gebeurt en pent al deze verhalen neer. Haar observaties evolueren met haar mee terwijl ze opgroeit, en leren ons wat belangrijk is in haar leven.

Kassa 19 is een ode aan de literatuur, zowel door rechtstreekse referenties aan auteurs en romantitels, als onrechtstreeks, door de stijl waarin het boek is opgevat. Kassa 19 bestaat uit één lange monoloog van observaties en gedachtekronkels, slechts af en toe onderbroken door het begin van een nieuw hoofdstuk. Lezers die zich graag laten vervoeren door meeslepend verhaallijnen, slaan dit boek best over. Wie daarentegen houdt van poëtische mijmeringen, treft met Kassa 19 een pareltje.

Meer recensies van Hilde