Voor liefhebbers van Lucinda Riley ! Ren naar de boekhandel!

Historywoman1994 09 april 2024
Deze keer las ik het boek een ongehoord huwelijk van Kasey Stockton uit! En vandaag is het tijd voor de recensie van dit boek! Dit boek is het eerste deel van de serie met de naam Bradswells.

Het boek gaat over Felicity Thurston. Tijdens een bal besluit Felicity haar toevlucht te zoeken in de bibliotheek. Haar veilige plek op de wereld en zo kan ze haar sociale angststoornis dwingen. Maar door een ongelukkige samenloop van omstandigheden moet Felicity om haar reputatie te redden met een man die ze eigenlijk niet kent. Zou dit huwelijk stand kunnen houden? En kan Felicity nog haar favoriete hobby het lezen van boeken behouden nu zij de plichten als landsvrouw moet vervullen?

Het is mijn eerste kennismaking met schrijfster Kasey Stockton. En het smaak zeker naar meer! Haar schrijfstijl is grappig maar tegelijkertijd ook fijn om te lezen. Het heeft inderdaad wel wat weg van de serie Bridgeton. Juist daarom raad ik zeker lezers die fan zijn van deze boeken ook om juist dit verhaal te lezen.
Het boek maakt me ook nieuwsgierig naar de andere bijpersonages die voorkomen in dit boek. Zo ben ik erg benieuwd of deze bijpersonages dan breder onder de loep worden genomen in de andere delen. Want wat is de daadwerkelijk reden dat nichtje Thea de benen heeft genomen? Wordt ze smoorverliefd op één van de broers van de echtgenote van Felicity? Of blijft ze een onafhankelijke vrouw die geen behoefte heeft om als getrouwde vrouw door het leven te gaan? Het maakt mij als lezer enorm nieuwsgierig! Helaas zijn deze van deze vragen (nog) onbeantwoordt gebleven.
Desalniettemin is het echt het ideale boek voor de degene die even lekker wilt wegdromen in luchtige historische roman. Maar toch op zoek is naar een boek met enigszins mysterie! Ik kijk uit naar de tweede deel (dat in juli gaat verschijnen ) om meer te weten te komen over de familie Bradswell en hun mysteries.

Stockton heeft met dit boek een prachtige roman geschreven, waarbij een krachtig vrouwelijk hoofdpersonage centraal staat waar ik mij goed kan inleven ondanks het tijdsverschil. Het boek krijgt van mij een welverdiende ⭐️⭐️⭐️⭐️ sterren. Een must-read voor liefhebbers die houden van verhalen van Lucinda Riley.

Meer recensies van Historywoman1994