Uniek geschiedenisverhaal

Historywoman1994 03 april 2024
Het verhaal gaat over hoofdpersonage Ides Janssen. Hij is docent geschiedenis en was erbij tijdens heel veel verschillende belangrijke gebeurtenissen uit de geschiedenis. Nee, Ides is niet onsterfelijk maar hij reïncarnateert steeds opnieuw in een ander persoon die in een ander tijdperk leeft.
Maar nu in 1914 stuit hij, Ides, docent geschiedenis op een koffer van de Engelse geheime dienst met daarin een dossier over de Oostenrijkse kroonprins Frans Ferdinand. Dit moment beschouwt hij , Ides, dan ook als zijn kans om de wereldgeschiedenis daadwerkelijk ten goede te veranderen.

Om meteen met de deur in huis te vallen het boek is zeker aanrader voor geschiedensliefhebbers. Dat Boets lange tijd over het schrijven van dit boek heeft gedaan is begrijpelijk. Door dit boek maak je een tijdreis door verschillende periodes heen. Waarbij er zeker niet de bekendste periodes van de (wereld)geschiedenis aanbod komen. Dat maakt ook dat research doen naar deze periodes veel tijd vergt. Het boek bracht mij dan veel inzichten over deze periodes die ikzelf nog niet wist.

Alle bijpersonages die naast Ides aanbod komen hebben ook al een eerdere leven gehad. Dit maakt deze vorm van vertellen uniek maar tegelijkertijd ook weer erg verwarrend. De schrijfstijl is wel erg fijn om te lezen en dat maakt de complexiteit van de vele namen wel weer goed te volgen.
Naast dat het boek niet echt tot één genre kan worden toe bedeeld. Verasde het mij ook enorm dat Boets ervoor heeft gekozen om ook een liefdesdrama in dit boek te laten voorkomen. Ook de liefdesromance komt de hele tijd terug in elk tijdspad. En het grijpt je dan ook aan het hart elke keer als je erachter komt dat het steeds net niet lukt om datgene voor elkaar te krijgen wat beide tortelduifjes graag willen. Nieuwsgierig wat ik zojuist zo cryptisch beschrijf? Ga het boek lezen! Ik beveel je het boek zeker van harte aan!

Het boek krijgt ⭐️⭐️⭐️⭐️ sterren. Het boek krijgt zeker een plekje in mijn boekenkast.

Meer recensies van Historywoman1994