Aanvaarding

IngeBrun 06 april 2024
Via hebban kreeg ik één van de 350 vooruit exemplaren van het boek De bewaring van Yael van der Wouden. Voor mij een onbekende auteur maar dat maakt het lezen juist leuk. Op 11 april verschijnt het originele boek. Omdat het een vooruit exemplaar is , is de cover wat anders. Hierop staat een persoonlijke noot van de auteur. Heel erg leuk.

We lezen in De bewaring het verhaal over Isabel en haar broers Hendrik en Louis. Tijdens de oorlog zijn ze verhuis naar Overijssel. Later kwam hun moeder vanuit Amsterdam hier ook naar toe. De broers vertrekken al gauw uit huis en Isabel blijft na het overlijden van haar moeder, alleen achter in het huis. Wanneer Louis voor zijn werk naar het buitenland moet vraagt hij of Eva bij haar kan logeren. Eigenlijk is het geen vraag maar dringt hij er ernstig op aan. De vrouwen zijn heel verschillend en dit botst geregeld. Wanneer er spullen verdwijnen uit het huis maakt dit de sfeer er niet beter op.

Ik moest even wennen aan de schrijfstijl. Op zich is het wel vlot geschreven en bevat het ook wel de nodige spanning.Het af en toe vloeken en de omschrijving van de sexuele handelingen vind ik niet nodig en heeft voor mij ook geen meerwaarde in het verhaal.

De personages van de beide vrouwen zijn goed uitgewerkt. Mooi om te lezen over de worsteling bij Isabel en de aantrekkingskracht die Eva toch op haar heeft.

Het boek is opgedeeld in drie delen. Deel 1 maakt je nieuwsgierig en leest vlot. Bij deel twee gaat er voor mij de vaart wel wat uit. Deel drie maakt dit weer goed. Je leest dan een dagboek waar alles bij elkaar komt. Het boek heeft een mooi uitgewerkt plot.

Ik geef het drie. Sterren

Meer recensies van IngeBrun