Dark fantasy

IngeBrun 25 maart 2024
Ik las het boek Wisselkind van Lenno Vranken. Voor mij een onbekende auteur wat het lezen voor mij extra leuk maakt. Ook is het genre totaal uit mijn comfortzone.

Het boek ziet er echt prachtig uit. Een duistere cover met daarop afgebeeld het sprookje van Sneeuwwitje. Zowel de cover als de binnenkant zien er prachtig uit. Duidelijk is dat dit een boek vol sprookjes is.

De sprookjes in het boek Wisselkind zijn bedoeld voor iedereen die van Dark fantasy houden. Het zijn echt sprookjes met een duister tintje.

Het boek begint met een stukje over het Wisselkind. Dit is een mythe over erlfenkinderen die onder de mensen leven. Verder lees je over de bekende sprookjes zoals Sneeuwwitje en Doornroosje. Ook lees je enkele onbekende sprookjes en gedichten. Het zijn allemaal korte verhalen wat voor mij wel prettig was.

De sprookjes zijn herkenbaar uit mijn jeugd maar ze zijn zoveel anders geschreven . Huiveringwekkend en spanning zijn volop aanwezig. De iiustraties in het boek zijn geweldig en maken de sprookjes compleet.

Helaas is dark fantasy toch niet mijn genre. Ik had moeite om door te blijven lezen. Ook had ik af en toe moeite met de wat moeilijke zinnen in het boek. Wat ik wel knap vind van Lenno Vranken om de mooie sprookjes met een goed einde tot angstaanjagende sprookjes te maken. Of ze goed aflopen laat ik in het midden. Hier kom je alleen achter door het boek zelf te gaan lezen

Meer recensies van IngeBrun