Verliefd op het landgoed

IngeBrun 16 maart 2024
Met dank aan Uitgeverij Ellessy mocht ik het boek Verliefd op het landgoed lezen van Hilde Mulder. Voor mij is het een eerste boek wat ik van deze auteur lees

Hilje Mulder werd geboren in Apeldoorn (1965) en begon pas op latere leeftijd te schrijven. Na haar succesvolle debuut ‘Roadtrip Compostela’ is ‘Verliefd op het landgoed’ haar derde roman als het zelfstandig te lezen vervolg op Villa Naranja: de tweede roman van Hilje.
In haar verhalen, waar je heerlijk bij kunt wegdromen, spelen reizen en het ontdekken van nieuwe kanten van jezelf een belangrijke rol. In het dagelijkse leven werkt Hilje als verenigingsmanager bij de Nederlandse Vereniging van Rentmeesters.

In verliefd op het landgoed lees je het verhaal van Susanne. Ze is werkzaam in een hotel in Amsterdam en hoopt binnenkort een promotie te krijgen. Wanneer ze een brief krijgt van een notaris uit Groningen verandert haar hele leven . Haar overleden oud oom land een groot maar verwaarloosd landgoed achter en hij wil dat Susanne hier een hotel van maakt. Doordat het een oud monument is krijgt ze niet alleen de inspraak maar heeft ze met meerdere mensen te maken. Zo ook met rentmeester Frank. Samen maken ze mooie plannen en al snel wordt ze verliefd maar al snel komt aan deze romantiek een eind

Wat een heerlijk en origineel verhaal heeft Hilde Mulder geschreven . Het is een heerlijk feelgood roman maar zou ook prima als young adult door kunnen gaan. Bij het lezen van het boek zat ik er meteen in .

De combinatie van romantiek, spanning en drama maakt het tot een heerlijk feelgood boek. De personages zijn mooi uitgewerkt net als de omgeving. Mulder heeft een vlotte en beeldende schrijfstijl. Mooi om te lezen hoe de liefde opbloeit maar ook om over de tegenslagen te lezen waar Susanne mee te maken krijgt. Ook is het mooi dat je leest over rentmeesters en de barones. Iets wat je toch eigenlijk niet meer hoort. Het verhaal is vanaf het begin tot het eind boeiend . Ook heeft Hilje Mulder er een paar mooie plot twist ingegooid zodat het verhaal ook diepgang krijgt.

Ik heb enorm genoten van dit boek en beloon het met 5 sterren

Meer recensies van IngeBrun