Onvermijdelijk verlangen

IngeBrun 08 maart 2024
Onvermijdelijk verlangen van Julie Anne Palm is het 1e deel van de Verbonden-trilogie. Deel 2 is Ontastbaar Verlangen en deel 3 verschijnt eind maart 2024.
Voor mij was Julie Anne Palm nog een onbekende auteur wat het lezen extra leuk maakt. Ook was ik niet bekend met een erotische thriller en ik stap er dan ook blind in.

De cover is vrij donker en hierdoor wat mysterieus. Je ziet een vrouw met een ontbloot bovenlijf wat na het lezen duidelijk Lynn is. Zowel de titel als de cover passen erg goed bij het verhaal.

In Onvermijdelijk verlangen lezen we het verhaal van Lynn. Ze heeft haar man Randell verloren en na een jaar vol verdriet probeert ze het leven weer op te pakken. Lynn is een goede verpleegster en dol op motor rijden. Ze krijgt de kans om als privé-verpleegkundige te gaan werken op een Caribisch eiland. Deze kans grijpt ze met twee handen aan. Hier ontmoet ze de stoere en arrogante Joe die bodyguard is van het gezin waarvoor Lynn gaat werken. Even is er het spel van aantrekken en afstoten. Is Lynn al klaar voor een nieuwe liefde? Lynn worstelt niet alleen hiermee maar krijgt ook te maken met iemand uit het verleden.

Julie Anne Palm heeft een vlotte schrijfstijl vol passie en spanning waardoor je het boek bijna niet kan wegleggen. Ik wou steeds door blijven lezen. Palm weet de lezer moeiteloos mee te slepen in het verhaal vol erotiek en gevaar. De erotiek geeft een diepere laag aan het verhaal en wordt net zo spannend verteld en omschreven als het thriller gedeelte.

De personages zijn heel mooi uitgewerkt en voelen erg levendig aan. Mooi om te lezen over de emoties, de twijfels en angsten van Lynn.

Het plot zit vol met spanning en onverwachte wendingen waardoor je constant op het puntje van je stoel zit. Het einde is een echte cliffhanger waardoor ik meteen door wil naar deel 2 van de Verbonden-trilogie.
Onvermijdelijk verlangen is een perfecte erotische thriller en een echte aanrader.
Ik ga zeker meer lezen van Julie Anne Palm
Voor mij 5 dikverdiende sterren