Uitverkorenen

IngeBrun 22 april 2024
Met dank aan Uitgeverij Phoenix Books mocht ik het boek Uitverkorenen lezen van Jimmy Cams, voor mij nog een onbekende auteur wat het lezen extra leuk maakt.

Het verhaal speelt zich af in Noorwegen en gaat over Erik die enorm worstelt met het verlies van zijn moeder. Op een dag wordt de school door een grote groep soldaten op een geweldadige manier aangevallen. Erik en enkele andere leerlingen weten zich te verstoppen en ontkomen aan de soldaten. Erik heeft geen idee waarom deze aanval is gebeurt en wie de soldaten zijn. Samen met zijn broer Thomas en de andere overlevenden gaat hij op onderzoek uit.

Uitverkorenen is een vlot en spannende thriller met iets science fiction. Persoonlijk ben ik niet van de science fiction en al de wetenschap er achter. Het past wel heel goed bij het verhaal.

Jimmy Cams weet heel goed de sfeer en gevoel in het verhaal te brengen, die je tijdens het lezen een onheilspellend gevoel geven. Gedurende het verhaal neemt de spanning toe en zit er een goed tempo in.

De personages zijn divers en met aandacht en gevoel neer gezet, . Al de verschillende verhaallijnen zijn mooi met elkaar verbonden. Langzaam ontvouwt het verhaal zich en wordt alles beetje bij beetje duidelijker . Spannend blijft het tot het eind.

Meer recensies van IngeBrun