Een echte aanrader

IngeBrun 22 maart 2024
Met dank aan De crime compagnie mocht ik het boek Geen weg terug van Marie-José Verweij lezen. Voor mij is Verweij nog een onbekende auteur maar dat maakt het lezen extra leuk .

In geen weg terug lees je het verhaal van onderwijzer Walter. Hij maakt zich grote zorgen om zijn leerling Sepp en zijn tweejarige zusje Mila. Hij heeft al eens een melding gemaakt bij jeugdzorg Veilig thuis maar deze zagen geen reden om in te grijpen. Walter besluit zelf in te grijpen maar krijgt al heel snel spijt. Helaas is er dan Geen weg terug.
De titel past perfect bij het boek. Ook lees je het verhaal van Iris, een jonge vrouw met psychische problemen.

Het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven geschreven en zo leer je de personages goed kennen. De emoties zijn goed voelbaar en je begrijpt de keuzes ook al zijn ze soms verkeerd.

Het verhaal heeft een goede spanningsopbouw en daarbij wisselt het af en toe af naar het verleden zodat je weet wat de beweegredenen zijn . Het verhaal zit erg goed in elkaar en Marie-José Verweij weet door middel van verrassende wendingen het verhaal erg lang in spanning te houden. Met haar meeslepende en levendige schrijfstijl weet ze ervoor te zorgen dat je compleet in het verhaal op gaat.

Wat heb ik genoten van dit verhaal en ik hoop meer van Marie-José Verweij te mogen lezen. Een echte aanrader

Meer recensies van IngeBrun