Ockhams scheermes

IngeBrun 04 maart 2024
Met dank aan Uitgeverij Phoenix Books mocht ik het boek Ockhams scheermes van Chris Bossers lezen. Bossers is voor mij een nieuwe auteur wat het lezen extra leuk maakt.

De cover vind ik persoonlijk niet zo heel aantrekkelijk. Eigenlijk vind ik het wat saai voor een thriller al zie je wel wat bloedvlekken op de cover. De cover is voornamelijk wit met daarop een rood/ /bruin scheermes. Zowel de titel als de auteur is duidelijk te lezen.

Het verhaal gaat over Alex, een oud militair met een trauma uit zijn verleden. Alex wordt nu ingehuurd als huurmoordenaar en doet zijn werk keurig en netjes en laat geen sporen achter. Ook lees je het verhaal van politie commissaris Vercammen, die met zijn team op zoek is naar de huurmoordenaar en de opdrachtgever.

Bossers schrijfstijl is vlot en de hoofdstukken zijn van een goede lengte. Wel had ik wat moeite om in het verhaal te komen. Dit kwam vooral door de vele namen die voorbij kwamen. Voor ik wist wie wie is en wat de verbanden zijn was ik al een flink eind in het verhaal. Tot dan toe kon het me ook niet boeien maar toen ik wist hoe het verhaal zou gaan verlopen en ik beter door had wie de personages waren had het verhaal mij in zijn greep. Bossers schrijfstijl is vanaf dat moment ook boeiend en het maakte me heel nieuwsgierig. Wel miste is ik de echte spanning . Ik had geen moment het gevoel dat ik op het puntje van mijn stoel zat en vol spanning afwachtte. De personages zijn voldoende uitgewerkt, een ieder met zijn of haar eigen bijzonderheden. Wel vond ik het wat vreemd dat Alex dit werk is gaan doen kijkend naar zijn verleden. Het verhaal heeft nog een mooie plottwist die ik zelf wel al door had.
Al met al toch wel een leuk verhaal. Ik beloon het met 3 sterren

Meer recensies van IngeBrun