Origineel thema

IngeBrun 26 februari 2024
Ik las het boek Nadorst van Marley van Otterloo met dank aan De Crime Compagnie.

De cover is prachtig . Je ziet een groot glas met rode wijn, de titel Nadorst die eruit springt. Alles wijst erop dat dit boek over drank gaat. Zowel de titel als de cover passen perfect bij het verhaal. Een cover die ik zeker zou oppakken in de boekenwinkel.

Het verhaal gaat over Liset, alleenstaande moeder van een puberzoon Mees, waar ze nog wel eens wat mee te stellen heeft. Lisetgeedt cursussen aan mensen die de fout zijn in gegaan door met drank op achter het stuur te gaan zitten. Na een cursusmateriaal staat opeens de politie bij haar voor de deur. Er is een cursist door geweld om te leven gekomen en ze hebben wat vragen voor haar.

Het verhaal heeft twee tijdlijnen. De ene is in het heden en hierin lees je over de verhoring op het politiebureau. Stukje bij stukje wordt er duidelijk om welke cursist het gaat en wat er precies is gebeurt.
De tweede tijdlijn is die in het verleden. Deze gaan voornamelijk over de cursus en de deelnemers. Er zijn veel personeages maar bij elk hoofdstuk wordt verteld om wie het gaat.

De schrijfstijl van Marley van Otterloo is prettig en vlot.
Wel zijn er veel personages waardoor je af en toe even de draad kwijt bent. Door de cursus heen leen je de personages voldoende kennen. Een ieder zit er met haar of zijn eigen redenen. Ook lees je dat Liset zelf ook nog worstelt met iets uit het verleden.

Het verhaal komt voor mij wat langzaam op gang en ook mis ik de spanning. Nu is het een cozy crime en geen thriller maar er had voor mij best wat spanning in mogen zitten.
Wel heeft het verhaal een mooi en origineel thema . Iets waar ik niet eerder over had gelezen.

Meer recensies van IngeBrun